Aktualności

Wymiana – goście z Niemiec

Wymiana z uczniami niemieckiej szkoły była niewiarygodnie ciekawym a zarazem niezapomnianym doświadczeniem. Dzięki dofinansowaniu przez PNWM  mieliśmy okazję przetestować swoje możliwości językowe oraz je w znacznym stopniu poprawić. Poznaliśmy kulturę sąsiadów oraz wiele się dowiedzieliśmy o ich zwyczajach i toku życia codziennego. Z tego tygodnia wynikło wiele przyjaźni i wspomnień.

Wszystko zaczęło się od odebrania naszych wymienników z dworca PKP o godzinie , po czym zabraliśmy ich do swoich domów oraz przedstawiliśmy rodziny. Po wstępnym poznaniu zabrałem swojego nowego przyjaciela na wieczorny spacer po swojej miejscowości oraz próbę do koncertu w kościele. Po powrocie do domu, graliśmy w gry na konsoli i poszliśmy wykończeni spać. Kolejnego dnia po oficjalnym przywitaniu ze strony polskiej kadry, nasi partnerzy zasmakowali narodowych przysmaków na wspólnym śniadaniu. Następnie wszyscy wybraliśmy się do opolskiego zoo i na lody. Po powrocie z Opola zabrałem Knuta – bo tak ma na imię – na okrągłe urodziny mojego dziadka, gdzie spróbował wszystkich regionalnych dań. Zabawa była przednia, a moja cała rodzina polubiła Knuta. Weekend był dla nas czasem wolnym. Postanowiliśmy więc pokazać Niemcom trochę polskiej rozrywki. Kręgle, tańce, ognisko, a także pieczone kiełbaski nie były nam obce 😉 Wszyscy się świetnie bawili i mówili, że to właśnie weekend był najlepszym czasem spędzonym w Polsce. Nazajutrz wyruszyliśmy do Wrocławia, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić zabytki i wziąć udział w grze terenowej. Dano nam oczywiście również czas wolny, który wymiennicy poświęcili na kupno pamiątek z Polski. 2 kolejne dni w większości spędziliśmy osobno z racji na wycieczkę Niemców do Oświęcimia, lecz wieczorem ponownie się spotkaliśmy na wspólnym biesiadowaniu, które było swoistym pożegnaniem przyjaciół zza granicy. Do dyspozycji mieliśmy wspinaczkę, boisko i bilard, a przy ognisku towarzyszyła nam żywa muzyka. W piątek rano musieliśmy się pożegnać z nowo poznanymi, ale już nie obcymi ludźmi, po czym odjechali do domu, a my wróciliśmy do szkoły ze wspaniałymi wspomnieniami.