Psycholog

Psycholog

Wizyta w Ministerstwie Edukacji Narodowej

Dnia 20 sierpnia 2014 r. miałam ogromny zaszczyt i przyjemność wziąć udziału w jednodniowej wizycie w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Zaproszenie było formą wyróżnienia jakie otrzymałam od Pani Minister Joanny Kluzik-Rostkowskiej w Ogólnopolskim Konkursie Dla Młodych Liderek „Jestem szefową”, w którym zostałam finalistką.

Cały mój pobyt w Ministerstwie był bardzo dokładnie zaplanowany. Podczas tych kilku godzin miałam okazję zapoznać się z pracą urzędu i codziennymi obowiązkami ministra i wiceministrów edukacji.
Pierwszym punktem wizyty było zwiedzanie gmachu Ministerstwa, który jak się dowiedziałam ma bardzo ciekawą historię. Czułam się bardzo wyjątkowo, a Pani z Departamentu Promocji i Informacji powiedziała, że jestem pierwszą osobą, która tak indywidualnie zwiedza to miejsce oraz może poznać pracowników MEN.

Następnie wzięłam udział w długo wyczekiwanym spotkaniu z Panią Minister Joanną Kluzik-Rostkowską. Towarzyszyła nam podsekretarz stanu w MEN - Pani Ewa Dudek. Wręczony został mi dyplom, za wyróżnienie w konkursie „Jestem szefową” oraz na pamiątkę wizyty w MEN. Podczas rozmowy opowiadałam o swoich zainteresowaniach, o roli liderki oraz o tym co udało mi się już osiągnąć. Pani Minister, to bardzo ciepła i sympatyczna osoba, która pokrótce opowiedziała mi o swoich codziennych zadaniach – jak wygląda życie osoby na tak wysokim stanowisku i jaka była jej droga do sukcesu.

Po spotkaniu udałam się do gabinetu Pani Wice-Minister Ewy Dudek, która przybliżyła mi dokładniej funkcjonowanie Ministerstwa. Rozmawiałyśmy o nowych reformach i ich sposobie realizacji. Następnie Pani Dudek pokazała mi jak w formie elektronicznej polskie szkoły poddawane są kontroli poziomu nauczania i wyników testów końcowych. Rozmawiałyśmy także o mojej szkole w Opolu, sprawdzając jej ranking na tle innych placówek. Wyszliśmy bardzo dobrze. 

Po odbytych spotkaniach poproszono mnie o wywiad, w którym mówiłam o swojej roli liderki, przebiegu konkursu „Jestem szefową” i wrażeniach podczas wizyty w MEN.

Miałam okazję również odwiedzić poszczególne, najważniejsze departamenty, na które podzielone jest Ministerstwo. Kierownicy działów poświęcili specjalnie dla mnie odrobinę czasu na przybliżenie ich pracy. Byłam m.in. w dziale zajmującym się układaniem egzaminów końcowych, gdzie zadawałam pytania dotyczące matury, która czeka naszych trzecioklasistów. W ciągu innych spotkań pracownicy MEN mówili o strategiach, które są planowane i realizowane w Polsce oraz poza granicami państwa. Mówili o realizowanych projektach proedukacyjnych i wspomagających uczniów, potrzebujących specjalistycznych form nauczania.
Każdy departament tworzony jest przez wysoko wykwalifikowaną i profesjonalną grupę pracowników, którzy naprawdę ciężko pracują, aby edukacja w Polsce była na dobrym poziomie. Te spotkania bardzo rozjaśniły mi strukturę Ministerstwa i pozwoliły spojrzeć na to z całkowicie innej strony.

Podsumowując, wizyta w Ministerstwie okazała się bardzo ciekawym i wartościowym doświadczeniem. Jestem bardzo wdzięczna za otrzymane zaproszenie, które tak wiele mnie nauczyło.
Jeszcze raz utwierdziłam się w przekonaniu, że wiara w swoje możliwości i próbowanie swoich sił w tak wartościowych konkursach mogą przynieść wiele pozytywnych skutków.
Ten dzień będę wspominać jako szczególny. W końcu nie każdy ma okazję spotkać się z Panią Minister Edukacji Narodowej.

Karolina Cybulska
uczennica kl. IID

14956842706_26e13d4b51_z.jpeg

14979484582_2a4403a7b2_z.jpeg

14979828135_da68c6a4c7_z.jpeg

14979485662_5bd9d0b116_z.jpeg

 

 

JESTEM SZEFOWĄ!  

Wszystko zaczęło się w znanym wszystkim gabinecie 24. Pani Elżbieta Dróżdż, psycholog szkolny, zaproponowała mi wzięcie udziału w V edycji ogólnopolskiego projektu „Jestem szefową”. Jako uczennica pierwszej klasy pedagogiczno-psychologicznej bardzo lubię angażować się w tak ciekawe projekty, więc z przyjemnością przyjęłam zaoferowaną mi propozycję.

Konkurs „Jestem Szefową” ma na celu przełamywanie stereotypów dotyczących kobiet i władzy oraz promowanie pozytywnego wizerunku kobiet – liderek wśród młodzieży. Konkurs adresowany jest do uczennic I i II klas szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski zainteresowanych wzmacnianiem swoich zdolności przywódczych. Uczestniczki konkursu miały za zadanie nadesłać pracę pisemną w dowolnej formie literackiej lub dziennikarskiej wraz z dwoma kwestionariuszami. W pierwszym autorki prac samodzielnie prezentowały swoje dotychczasowe osiągnięcia, w drugim – opinie o uczestniczce konkursu przedstawiali rodzice, opiekunowie i nauczyciele.

Jak co roku, również w tegorocznej edycji konkursu wzięły udział dziesiątki młodych dziewczyn, często już realizujących się w roli liderek w swoich szkolnych i lokalnych środowiskach.
Pojęcie „szefowej" obejmowało wszystkie obszary aktywności społecznej i zawodowej. Uczestniczki konkursu miały za zadanie wyobrazić sobie siebie w roli przywódczej i opisać, jakie mają cele, co robią na tym stanowisku, dlaczego zdecydowały się je pełnić, czy to, że są kobietami, ma wpływ na sprawowanie władzy?

Zafascynowana tematyką projektu zabrałam się do tworzenia mojej pracy. Na początku długo rozmyślałam, jak idealnie uchwycić niestety widoczną na co dzień dyskryminację kobiet oraz wątek związany z czymś, co pokazałoby moją osobowość. Ponieważ jestem tancerką w Klubie Tańca Towarzyskiego i Jazzowego „Siera” w Krapkowicach, postanowiłam ukazać prawdziwą pasję. Nadesłana przeze mnie praca miała formę wywiadu, który przeprowadziła jedna z dziennikarek wymyślonego przeze mnie kobiecego pisma.

Teatr Tańca „Niewidzialni

Przenosimy się do roku 2034, kiedy jako dyrektor Teatru Tańca „Niewidzialni” już od 10 lat realizuję swój życiowy projekt. W tej nieco odległej przyszłości ukazuję moje marzenie o wymarzonej pracy, która łączy w sobie taniec i pomoc innym. Idea opisywanego przeze mnie projektu stworzona była głównie z myślą o osobach niewidomych. Zapragnęłam, aby osoby te mimo swojej niepełnoprawności mogły realizować się w tym, co kochają i poprzez taniec wyrażać swoje emocje. Każdy element opisywanego teatru był dokładnie przemyślany. Sama nazwa tego przedsięwzięcia miała definiować osoby niewidome, które są „niewidzialne”, czyli niezauważane przez społeczeństwo. Występy tancerzy miały zwrócić uwagę na ich wrażliwość i specyfikę przedstawiania wizji świata.
W mojej pracy wplotłam także motyw stanowiska szefowej. Przestawiłam siebie w roli dyrektora teatru, lecz nie jako zwyczajną, bezpośrednią przełożoną, ale ciepłą, troskliwą i w pełni wyrozumiałą kierowniczkę całego zespołu.

 

Zaproszenie do WARSZAWY

Moja praca została doceniona i jako jedna z 20 finalistek z całej Polski zostałam zaproszona wraz z rodzicem i moim nauczycielem do Warszawy, gdzie czekał mnie kolejny etap programu. To wyróżnienie w gronie autorek 200 nadesłanych prac wzruszyło mnie i dodało ogromnych skrzydeł.

Uradowana wyczekiwałam wyjazdu do stolicy!

Przebieg pobytu w Warszawie
1 dzień (11.06.2014 r.)


Pierwszego dnia rano o godzinie 10.00 odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród, na którą zostałyśmy zaproszone do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Podekscytowana czekałam na wyniki konkursu, w którym miały zostać wyróżnione 3 laureatki.

Ogarnęła mnie ogromna radość i zaskoczenie, kiedy jako pierwsza zostałam zaproszona na scenę!!!
Moja praca została wyróżniona przez Ministra Edukacji Narodowej. Nagrodę wręczyła mi wiceminister Ewa Dudek, która bardzo miło podkreśliła atuty mojej pracy, czytając jej fragment. Ponadto zaproszona zostałam ponownie do Warszawy na staż, który pozwoli mi poznać pracę w ministerstwie „od kuchni”.

   js2      js4

Po rozdaniu nagród nastąpiła część artystyczna, która była bardzo przyjemny zakończeniem tego punktu dnia. Po gali czekał na nas obiad, a później warsztaty w osobnych grupach (finalistki oraz rodzice z nauczycielami). Przez cały czas panowała bardzo miła atmosfera. Między ale także w trakcie zorganizowanych zajęć poznawałam wszystkie finalistki, które przyjechały z całej Polski. Fakt, że każda z nas była z innego rejonu, miała inne zainteresowania oraz codzienne zajęcia, był niesamowity!

   js1

Kolejnym punktem dnia było spotkanie z Panią Prezydentową Anną Komorowską w Belwederze. Rozmowa z tak wyjątkową osobą była bardzo ciekawym doświadczeniem. Po wizycie udałyśmy się na zwiedzanie tego historycznego miejsca.

Następnie przywieziono nas na warsztaty. Grupa finalistek wzięła udział w zajęciach „Wartość fundamentem sukcesu”, natomiast nauczyciele wraz z rodzicami „Pozytywna komunikacja z nastolatką”. Warsztaty te prowadzone były przez pracowników prestiżowej firmy Procter and Gamble. Byłam zachwycona przebiegiem tak dobrze zorganizowanego szkolenia, na którym mówiliśmy o efektywnym wykorzystywaniu energii podczas codziennych zajęć oraz czynnikach sukcesu. To spotkanie naprawdę bardzo dużo mi dało!

2 dzień (12.06.2014 r.)

Kolejny dzień był także bardzo dokładnie zaplanowany. Od razu po śniadaniu pojechałyśmy do Sejmu, gdzie miałyśmy czas na zwiedzanie. Później odbyło się bardzo ciekawe spotkanie z Ministrem Zdrowia Bartoszem Arłukowiczem oraz z posłanką Magdaleną Kochan, która przybliżyła nam prawdziwą postać polityka i jego pracy.

Po spotkaniu w Sejmie skierowałyśmy się na Plac Konstytucji, gdzie spotkałyśmy Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. równego traktowania.

Po obiedzie w KPRM czekała już na nas pani psycholog, która przeprowadziła z nami zajęcia „Znam swoją wartość – warsztat budowania pewności siebie” oraz „Marka Liderki. Będę szefową premium”. Moim zdaniem te dwa szkolenia były ogromnie ważne dla każdej z nas. Mimo że wszystkie angażujemy się w różne duże przedsięwzięcia oraz same organizujemy akcje społeczne, to jednak nie czujemy się całkowicie pewne swoich racji. Aspekt ten jest fundamentem naszego sukcesu, więc wiedza, z jaką stamtąd wyszyłyśmy, była bezcenna. Teraz uczymy się wdrażać to w nasze życie i budować własne poczucie wartości.

Nasi rodzice i nauczyciele w tym czasie wzięli udział w spotkaniu z Dorotą Zawadzką – „Supernianią”, które z tego co słyszałam, także było bardzo wartościowym doświadczeniem.

Zwieńczeniem całego dnia była uroczysta kolacja dla finalistek, rodziców, nauczycieli oraz członków Kapituły konkursu. W uroczej greckiej restauracji panowała przemiła atmosfera. Pyszne potrawy, ciekawe, podsumowujące rozmowy i wspólne odtańczenie tradycyjnej zorby było idealnym zakończeniem tych dwóch dni. Po tych pełnych wrażeń wydarzeniach przykro nam było odjeżdżać…

   js6   js7

Na koniec coś ode mnie…

Udział w projekcie „Jestem szefową” był dla mnie wspaniałym i wyjątkowym doświadczeniem. To że dostałam możliwość udziału w drugim etapie programu, było dla mnie bardzo budujące. Nie jestem osobą bardzo pewną siebie i dynamiczną w swoich działaniach, dlatego tym bardziej chciałam pokazać innym osobom takim jak ja, że wszystko jest możliwe. Wychodzenie z inicjatywą i próbowanie swoich sił jest konieczne w osiągnięciu swoich marzeń i celów. Zachęcam was wszystkich serdecznie do takich projektów, które otwierają drogę do sukcesu i lepszej przyszłości.
Naprawdę warto!

Serdeczne podziękowania dla Pani Elżbiety Dróżdż
za ogromne wsparcie i każde motywujące słowo! 

Karolina Cybulska
uczennica kl. ID

Świąteczna wizyta w Przedszkolu nr 28 w Opolu

W dniu 11 grudnia 2013 r.  uczniowie Naszej szkoły – aktorzy szkolnego koła teatralnego MASKA oraz zespół wokalny, wraz z opiekunami mgr Elżbietą Dróżdż i mgr Beatą Romanowską gościli w Publicznym Przedszkolu nr 28 w Opolu, gdzie zaprezentowali samodzielnie przygotowane przestawienie świąteczne, autorstwa Karoliny Żyły z klasy I B. Całość została okraszona świątecznymi utworami muzycznymi w aranżacji i przy akompaniamencie gitarowym Przemysława Ślęzaka z klasy III F.

Po skończonym występie, sympatyczny Wilk zaprosił dzieci wraz z opiekunkami przedszkolaków do zabawy. „Piekliśmy” wspólnie ciasto na świąteczny stół i kolędowaliśmy. Ogromną radość przedszkolakom sprawiła nauka piosenki „Aniołek najładniejszy”, którą  wykonywali kilkakrotnie z ogromnym zaangażowaniem i energią.

Spotkania z przedszkolakami sprawiają nam ogromną radość  dlatego już powstaje kolejny scenariusz na wiosenny, muzyczno – aktorski występ.

Aktorzy:

Roksana Czech kl. I B – Czerwony Kapturek

Nikola Gola kl. I B – Kopciuszek

Agnieszka Kostyk kl. I B – Anioł

Jagoda Markiewicz kl. I B – Macocha

Wiktoria Musz kl. I B – Myszka Miki

Karolina Żyła kl. I B – Narrator i Reżyser

Mateusz Glattki kl. II C – Wilk

Katarzyna Hosumbek kl. III E – Babcia

Zespół wokalny:

Sabrina Bieniek kl. II B

Daniela Kempa kl. II B

Weronika Szajca kl. III D

Przemysław Ślęzak kl. III F

 Zdjęcia: Przemysław Halupczok kl. I B


 Tekst: mgr Elżbieta Dróżdż

         Stacja Tuwim - flash mob na stacji Opole Główne  

         22 października 2013 roku uczniowie klasy 1E wzięli udział we flash- mobie pt.: „Stacja Tuwim” zorganizowanym przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Opolu. Tym niezwykłym akcentem chciano zakończyć obchody Roku Polskiego Poety Juliana Tuwima.

         Kilka minut przed godziną 14 uczniowie wraz z wychowawczynią – Panią Profesor Urszulą Pisarek i Panią psycholog Elżbietą Dróżdż, która zachęciła klasę o profilu biologiczno – chemicznym do udziału w tej akcji, wkroczyli na opolski dworzec, gdzie wmieszali się w tłum podróżnych. Razem z nami zebrało się tam ponad 100 uczniów z opolskich szkół . Gdy na zegarach wybiła godzina 14 z głośników można było usłyszeć najsłynniejsze i najbardziej znane dzieło poety „Lokomotywa”, a wszyscy zaczęli recytować, wykrzykiwać czy wyśpiewywać przygotowane wiersze. Uczniowie Naszej szkoły zaprezentowali wiersz pt.: „Murzynek Bambo”, ale nie zabrakło również innych utworów Tuwima. Wszystko przebiegło zgodnie z planem, ponieważ przechodzący obok nas podróżni byli przede wszystkim, zaskoczeni całą akcją, przystawali, przysłuchiwali się i uśmiechali się do nas z sympatią.

Na pewno, to działanie odniosło sukces, gdyż wiele osób wykazało zainteresowanie i pewnie nie jeden z podróżnych, po powrocie domu, sięgnął po utwory tego wybitnego poety.

Śmiało rzec można, że była to taka mała podróż do czasów dzieciństwa. Natomiast, udział w tym niecodziennym spotkaniu sprawił ogromną radość uczniom Naszej klasy. Kto wie, czy nie spotkamy się kiedyś na kolejnym flash- mobie.

Paulina Warzecha, kl. 1E

 

 

Marzycielska Poczta = uśmiech dziecka

           11 i 16 października 2013 roku uczniowie klas II F, III B i III D pisali listy i tworzyli kartki w ramach Międzynarodowego Tygodnia Pisania Listów. Napisane przez Naszych uczniów listy, wysłane tradycyjną pocztą, trafią do chorych dzieci zgłoszonych do akcji Marzycielska Poczta.

Zajęcia przygotowane i przeprowadzone zostały z inicjatywy Studentek Uniwersytetu Opolskiego III roku Psychologii: Pauliny Ogorzały, Marzeny Rogowskiej, Natalii Ochockiej, Natalii Podżorskiej i Aleksandry Różańskiej - Naszej absolwentki.

           Każdy z Was, tak jak i my, może przyłączyć się do akcji w dowolnym momencie (www.marzycielskapoczta.pl), a napisanym samodzielnie i tradycyjnie listem podarować dziecku uśmiech :) 

Za pomoc w przeprowadzeniu akcji, dziękuję Pani Pedagog Beacie Romanowskiej.

Tekst i zdjęcia: mgr Elżbieta Dróżdż

 

 

 

 

 

Logowanie