Dzień 1 – Zabytki Gdańska
Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania zabytkowej części Gdańska. Spacerowaliśmy po malowniczym Długim Targu, podziwiając Fontannę Neptuna oraz Dwór Artusa. Odwiedziliśmy majestatyczną Bazylikę Mariacką, a także słynnego Żurawia, będącego symbolem dawnego portu i handlu miasta.
Dzień 2 – Gdynia, Sopot i widok na Gdańsk nocą
Kolejnego dnia wyruszyliśmy do Gdyni, gdzie zwiedziliśmy zabudowę modernistyczną z lat 30. XX wieku, a także Muzeum Marynarki Wojennej. Niezapomnianym punktem programu było wejście na pokład żaglowca „Dar Pomorza”, perły polskiej floty. Następnie udaliśmy się do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po najdłuższym w Europie drewnianym molo oraz słynnym „Monciaku”. Na zakończenie dnia odwiedziliśmy 32. piętro wieżowca Olivia Star, skąd podziwialiśmy nocny widok na Gdańsk.
Dzień 3 – Westerplatte i historia II wojny światowej
Trzeciego dnia odwiedziliśmy historyczne Westerplatte, miejsce symboliczne związane z początkiem II wojny światowej. Kolejnym punktem programu było Muzeum II Wojny Światowej, które w przejmujący sposób ukazuje tragedie tego globalnego konfliktu. Na zakończenie dnia zwiedziliśmy Hevelianum – nowoczesne muzeum nauki mieszczące się w dawnym forcie na Górze Gradowej.
Dzień 4 – Śladami Solidarności
Ostatni dzień naszej wycieczki poświęciliśmy wydarzeniom, które zmieniły historię Polski i Europy. Odwiedziliśmy Stocznię Gdańską, kolebkę Solidarności i miejsce podpisania Porozumień Sierpniowych z 1980 roku. Zwiedziliśmy również Europejskie Centrum Solidarności, które w nowoczesny i angażujący sposób prezentuje historię tego ruchu oraz proces erozji systemu komunistycznego w Europie Środkowo-Wschodniej.
Wyjątkowa lekcja historii
Czterodniowy wyjazd był nie tylko wspaniałą okazją do zwiedzania, ale przede wszystkim żywą lekcją historii. Program wycieczki pozwolił nam lepiej poznać zarówno dziedzictwo kulturowe, jak i wydarzenia, które ukształtowały współczesną Polskę.
Podróże z klasą – co to jest
Podróże z Klasą jest to przedsięwzięcie, które polega na wsparciu organów prowadzących publiczne i niepubliczne szkoły dla dzieci i młodzieży w realizacji zadania obejmującego przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie roku szkolnego wycieczek szkolnych, zwanego dalej „zadaniem”. Celem przedsięwzięcia jest uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania tradycji, kultury oraz osiągnięć polskiej nauki. Przedsięwzięcie ma wspomóc realizację podstaw programowych kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, a także urozmaicić zajęcia edukacyjne, dzięki czemu nauka nabierze praktycznego wymiaru. Uczenie się oparte na praktycznym odkrywaniu kultury, czy też eksperymentowaniu w centrach nauki, stworzy uczniom warunki do zdobywania nowych umiejętności w niepowtarzalnym środowisku edukacyjnym. Przyznawane przez Ministra w formie dotacji celowej środki finansowe przeznaczane są na finansowanie wycieczek szkolnych.