Cel Projektu
Nasz projekt ma na celu edukację ludzi na temat zaburzeń odżywiania, oraz uświadamianie ich o tym, że nie powinni się bać prosić o pomoc oraz udzielać jej swoim najbliższym. Chcemy pokazać, że zaburzenia te nie są tematem tabu i nie zależą od płci, kultury czy wieku.
Motywacja
Pomysł na nasz projekt pojawił się z głębokiej chęci pomocy oraz edukacji społeczeństwa w naszym otoczeniu. Motywacją dla niektórych z nas były również prywatne oraz realne doświadczenia, podczas których, z powodu nieświadomości i braku wiedzy na temat anoreksji czy bulimii, nie byliśmy w stanie udzielić wsparcia, wyciągnąć ręki do bliskiej osoby. Dzięki statystykom wiemy również, że ten problem dotyka już młodzież w wieku 12 lat, a wiele osób jest niezadowolonych z wyglądu swojego ciała, pod presją otoczenia i nierealnego kanonu piękna.
Nasze Działania
Jednym z naszych działań jest organizowanie warsztatów w szkołach. Przeprowadziliśmy je w II LO w Kędzierzynie-Koźlu oraz w szkole, do której uczęszczamy – PLO Nr V! Podczas warsztatów wyświetlamy prezentację, za pomocą której prowadzimy wykład. Po jego zakończeniu następuje czas na krótkie warsztaty, które mają być elementem zabawy, jednocześnie utrwalając wcześniej przedstawiony materiał uczniom. Podczas nich uczniowie tworzą infografiki oraz plakaty na temat mniej znanych rodzajów zaburzeń odżywiania. W ten sposób mogą wykazać się kreatywnością, a zarazem zdobyć nową wiedzę.
Promocja i Popularność
Wykłady, chociaż brzmi to poważnie, mają luźną, przystępną formę dla uczniów. Są prowadzone w energiczny sposób przez nieco starsze koleżanki, które poruszają ciekawe oraz ważne dla młodzieży kwestie. Poprzez prowadzone warsztaty promujemy również naszą szkołę, publikując zdjęcia na naszych mediach społecznościowych oraz zyskujemy większą popularność. Dzięki temu ważny temat zaburzeń odżywiania, wciąż będący tematem tabu, dociera do większej ilości ludzi.
Podsumowanie
Nasz projekt nie tylko edukuje społeczeństwo, ale także przyczynia się do walki z tabu związanym z zaburzeniami odżywiania. Dzięki naszym działaniom, młodzi ludzie zdobywają wiedzę i świadomość, co może mieć istotny wpływ na ich życie oraz życie ich bliskich. Wsparcie w postaci nagrody w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii byłoby kolejnym krokiem naprzód, który umożliwiłby nam kontynuację naszej misji.
Koordynatorzy projektu
Publiczne Liceum nr V w Opolu
- Natalia Biały 3A
- Małgorzata Łakomy 3A
- Natalia Kołtuńska 3A
- Wiktor Musielak 3B
- Mateusz Pragłowski 3B
- Danuta Kozubek 3C
Publiczne Liceum nr III w Opolu
- Wiktoria Siedlikowska profil IB (klasa III)
- Zofia Szufnarowska profil IB (klasa III)